lørdag 24. oktober 2009

Heeelg! :)


Vi er litt mer ivrige denne uka på bloggen! Håper det går greit!:)

Nå er det jammen meg helg igjen, og vi synes tiden går fort. Uka har gått med til mye bra øving for begge, og Torunn Irene har hatt sitt første orkesterprosjekt. Det resulterte i en noe sær konsert på torsdag kveld med 4 nykomponerte "contemporary music" stykker. hmm... nok en gang så sier jeg at konservatoriet her i Paris ikke er så tradisjonelt som mange vil ha det til:)

Vi har også fått tid til å treffe mange venner denne uken. I går var vi på Raclette-kveld hos Kari Helene (NMS-ettåring) og traff noen gamle kjenninger fra MIJI og noen nye venner! Veldig hyggelig, og MYE ost!! (Raclette er, for dere som ikke vet det, mye ost og poteter, litt kjøtt og enda mindra grønnsaker!) Meget godt!

Og i dag hadde vi besøk av vår nye venninne Charety, fra Uganda. Hun studere her i Paris, og bor i kjelleren til Myriam og Jean Claude som er våre naboer. Veldig hyggelig og "dyp" kveld om kristendom i vesten kontra afrika, og våre utfordringer. Det gjorde sterkt inntrykk på meg å høre om de ganske så store forskjellene vi har i de forskjellige kulturene! Jeg må si min respekt for den afrikanske kulturen vokser hver gang jeg hører om den! Charety er en meget stolt "african woman" - og jeg må bare utrykke min respekt for det livet hun lever/har levd!

Ellers så er planen å gå i Hillsong i morgen, her i Paris! Det blir bra, og spennende å oppleve sånn "vestlig" kristendom på sitt mest kommerse. (etter min personlige mening). Dere får nok høre litt her om hvordan det var.

Så god helg til dere - og kos dere i høstværet! Vi hører rykter om både snø og sol! Her regner det!
Vi synes det hadde vært hyggelig å høre fra noen av dere som er inne på bloggen - så legg mer enn gjerne igjen en "comment" eller mail oss. Fortell om hvordan været er, og hva du spiste til frokost og slike ting:)

Bon soirée!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei
Så hyggelig. Høres ut som dere har hatt ei herlig helg. Det har forsåvidt vi også, men dog litt annerledes enn deres. Fra lørdag til i dag har vi vært i Lyngdal. Ingunn bor fremdeles hjemme og venter på papirene, så vi hang en del med henne. Jostein og Sondre (veldig snart 1) var hjemme alene store deler av lørdagen så vi var der. Han er så søt og lærer stadig nye ting. Jeg og JM er overbevist om at han er veldig smart og kjøpte jernbane til ham til bursdagen,men han er vist ikke helt smart nok for den enda. Ellers var vi på konsert med Reikstad tvillingene og Salt. BRA. Frokost??? varme rundstykker og te. Konge!
Glad i dere. Stå på videre. Stor klem fra Kristiansanderene.

Anonym sa...

Hællæ fra østfold :-) her er det regntungt og grått vær. Hadde egg og hjemmelaga appelsinjus til frokost idag. Mmmm. Deilig å stille klokka ;-)