lørdag 12. desember 2009

Siste uka i Paris


Jah, da er vi ferdige med Antwerpen. Vi er tilbake i Bondy, og er fornøyde med turen, og det ble en meget god erfaring og opplevelse for Torunn med konsertene. Det ble som nevnt 2 konserter i Belgia. Den ene i Elizabethzhaal i Antwerpen og den andre var i Turnhout. Det ble spilt Händel og for min del var noe ukjent, og noe godt kjent. For Torunn betyr dette mye som erfaring og det å få vært med å spilt konserter med så mange flinke folk. For det krydde av flinke folk i orkesteret. Lederen for obo-rekka var David Walter, verdenskjent obo-solist og Torunns lærer her i Paris. Sammen med ham var det konsertmestere fra Toulon, 1. fagotist i RadioFrance-orkesteret med flere. Orkesteret het Orchertre d´Auvergne fra Clermont-Ferrand.

Ellers var det et godt opphold på 4-stjerners hotell, som viste seg å være helt gr
atis for begge. Det var utrolig snilt, og godt. Det kunne blitt dyrt, da f.eks. frokosten kostet 19 euro pr.pers. :)

For min del ble det mye tid for meg selv. Jeg har vårt på kino 2 ganger, sett litt av Antwerpen sentrum, tatt litt bilder og shoppet litt. Jeg hadde veldig lyst til å besøke Antwerpen Zoo, men det kostet selvfølgelig ganske mye penger.



Men nå er det ferie. Torunn Irene er ferdig med det største "fjellet" og avslutningen på opplegget her i Paris. Hun har reagert slik hun som oftest pleier på slutten av slike perioder, og har litt feber og sår hals. Så da har vi fått oppleve litt sykdom også på denne turen. Det kom i siste liten, da det i dag er 6 dager igjen til vi er på flyet til Norge. Det skal bli GODT!!!

Da vi kom tilbake til Bondy etter 4 dager vekke herfra, var det KALDT!!! Vi måtte skru av varmen da jeg drog på tirsdag, og det var utrolig kaldt og rått her når vi kom hjem i går kveld. Men nå er det blitt varmt og godt igjen etter intens oppvarming. Vi håper å få sove bedre i natt :)

Ingen kommentarer: